Riyazüs Salihin Tercümesi, İmam Nevevi, Tercüme Ali Eren, Ali Eren, Türkçe Arapça, 1896 Hadisi Şerif, Şamua Kağıt 1176 Sayfa

Riyazüs Salihin Tercümesi, İmam Nevevi, Tercüme Ali Eren, Ali Eren, Türkçe Arapça, 1896 Hadisi Şerif, Şamua Kağıt 1176 Sayfa

Aynı gün kargo
Riyazüs Salihin Tercümesi Hadis Kitabı, İmam Nevevi, Türkçe Tercüme Ali Eren, Ali Kara Hoca, 1896 Hadis-i Şerif
17x24 cm Ebat Sert Kapak Ciltli Şamua Kağıt, 1176 Sayfa
Elinizdeki bu kitap, kutup yıldızı gibi insanlara gideceği yönü gösteren bir rehberdir. Âyet ve hadislerle Allah yolunu tarif eden bu kitaba uyanlar, Allah ve Resûlünün yolunda devam ederler.
Riyâzü’s Sâlihîn, sâlihlerin bahçeleri demektir. Sâlihler, hakkıyla Allah’a kul ve resûlüne ümmet olarak yaşayan kimseler demektir.
Bu güzide kitabı tercüme etmekle, sizlere sâlihlerin bahçelerine girmenin ve o güzel insanların amelleri gibi amel etmenin tarifini vermiş oluyoruz.
Riyâzüs Sâlihîn’i kaleme alan zatın nasıl mübârek bir zat ve nasıl bir âlim olduğunu ise önsözde görebilirsiniz.
RİYAZÜS SALİHİN HAKKINDA BİLGİ:
Tam adı Riyâżü’ṣ-ṣâliḥîn min ḥadîs̱i seyyidi’l-mürselîn’dir. 14 Ramazan 670 (14 Nisan 1272) tarihinde tamamlanmış olup on sekiz bölüm, 400’e yakın bab ve 1900 civarında hadisten meydana gelmektedir. Bazı bölüm ve babları onlarca hadisten, bazıları birkaç hadisten oluşan eserde konuların niteliği sebebiyle pek çok mükerrer hadis vardır. Bölümlerin ve özellikle babların dikkat çekici yanı her birinin sıralanışındaki fikrî insicam ve mükemmel iç düzendir. Babların adlandırılmasındaki isabet müellifin hadis kitaplarında yer alan rivayetleri büyük bir vukufla değerlendirdiğini, Kur’an ve Sünnet’in muhtevasına vâkıf olduğunu göstermektedir. Eser sadece bir hadis mecmuası değil Nevevî’nin yaşadığı dönemde toplumun ve İslâm coğrafyasının meselelerini ortaya koyan bir belge, ferdin ve cemiyetin ihtiyaçlarına İslâm’ın iki ana kaynağı ışığında çözüm üretme yollarını anlatması açısından âlimler, yöneticiler ve halk için bir rehber niteliğindedir. Bir diğer özelliği de her konuyu âyet ve hadislerle ele almasıdır.
Nevevî, Riyâżü’ṣ-ṣâliḥîn’e aldığı hadislerin çoğunu Kütüb-i Sitte’den seçmiş, bunların dışında kalan hadisleri İmam Mâlik’in el-Muvaṭṭaʾı, Ebû Bekir el-Humeydî’nin el-Cemʿ beyne’ṣ-Ṣaḥîḥayn’ı, Ahmed b. Hanbel’in el-Müsned’i, Hâkim en-Nîsâbûrî’nin el-Müstedrek’i ve Dârimî ile Dârekutnî’nin es-Sünen’lerinden derlemiş, hadislerin sened zincirini çıkararak sahâbî râvinin adını vermekle yetinmiştir. Kitapta hadis metinleri kaynaklarda geçtiği gibi nakledilmiş, her hadisin sonunda kaynağı belirtilmiş ve hadisle ilgili değerlendirmeler oradan aynen alınmış, bazı hadislerin ve râvilerin değerlendirilmesi Nevevî tarafından yapılmıştır. Hadislerde geçen garîb kelime ve tabirlerin bir kısmı açıklanmış, fazla uzun hadisler bazan kısaltılmış, çok az sayıda hadis mâna ile rivayet edilmiştir. Nevevî, Riyâżü’ṣ-ṣâliḥîn’e aldığı hadislerin sahih olduğunu söylemekteyse de eserde az sayıda zayıf hadisin bulunduğu kaydedilmekte, bazıları bunların üç kadar, bazıları ise elli kadar olduğunu ileri sürmektedir. Nâsırüddin el-Elbânî ve Şuayb el-Arnaût yaptıkları neşirlerde zayıf rivayetlerin zayıflık derecelerini belirtmiş, ancak bunların eserin değerini azaltmadığına işaret etmişlerdir. İçerdiği hadislerin büyük kısmı Buhârî ve Müslim’in el-Câmiʿu’ṣ-ṣaḥîḥ’lerinden seçilen Riyâżü’ṣ-ṣâliḥîn, İslâm dünyasında müslümanların el kitabı olma özelliğini korumuş, bu sebeple Kur’ân-ı Kerîm’den sonra en çok okunan kitap olduğu söylenmiştir.
Çok sayıda yazma nüshası bulunan eserin ilk basımı 1302’de (1885) Mekke’de gerçekleştirilmiş, daha sonra seksenden fazla neşri yapılmıştır. Bunlar arasında Muhammed İmâre (Kahire 1375), Rıdvân Muhammed Rıdvân (Kahire 1379), Abdülazîz Rebâh ve Ahmed Yûsuf ed-Dekkāk (Dımaşk 1396), Nâsırüddin el-Elbânî (Beyrut 1406), Ahmed Râtib Hammûş (Dımaşk-Beyrut 1408/1987), Şuayb el-Arnaût (Beyrut 1407/1987) ve Fârûk Hamâde (Kahire 1409) tarafından yapılanları önemlidir. Riyâżü’ṣ-ṣâliḥîn üzerine yapılan şerh çalışmalarının ilki ve en meşhuru İbn Allân’ın Delîlü’l-fâliḥîn li-ṭuruḳi Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’idir (nşr. Mahmûd Hasan, I-VIII, Kahire 1347, I-IV, 1385/1966). Süleyman Dervîş Âmir, Delîlü’l-fâliḥîn’den seçtiği hadislere Envâr min hedyi’n-nübüvve: Ṭâʾife mine’l-eḥâdîs̱i’n-nebeviyye muḫtâre min kitâbi Delîli’l-fâliḥîn li-ṭuruḳi Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn adını vermiştir (Tanta 1987). Hüseynî Abdülmecîd Hâşim’in Şerḥu Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i (I-II, Kahire 1390/1970) daha çok talebelere hitap etmektedir. Mustafa Saîd el-Hın, Mustafa el-Bugā, Muhyiddin Mestû, Ali eş-Şürbecî ve Muhammed Emîn Lutfî’den oluşan bir komisyonca hazırlanan Nüzhetü’l-müttaḳīn şerḥu Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn kısa fakat önemli bir şerhtir (Beyrut 1397/1977). Subhî es-Sâlih’in Menhelü’l-vâridîn şerḥu Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i ise bazı kelime açıklamalarından ibaret titiz bir neşirdir (Beyrut 1970). Ebû Usâme Selîm b. Îd el-Hilâlî’nin Behcetü’n-nâẓırîn şerḥu Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i (I-III, Demmâm 1415/1994), Abdülkādir İrfân b. Selîm el-Aşşâ Hassûne ed-Dımaşkī’nin Ravżatü’l-müttaḳīn şerḥu Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i (I-IV, Beyrut 1417/1996), Muhammed b. Sâlih el-Useymîn’in Şerḥu Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i de (I-IV, Kahire 1422/2001) burada zikredilebilir. Riyâżü’ṣ-ṣâliḥîn’in bugüne kadar yapılan en geniş şerhi ise M. Yaşar Kandemir, İsmail L. Çakan ve Raşit Küçük tarafından hazırlanan Riyâzü’s-sâlihîn, Peygamberimizden Hayat Ölçüleri adlı çalışmadır (I-VIII, İstanbul 1997)
Eserin bilinen ilk muhtasarı, Yûsuf b. İsmâil en-Nebhânî’nin Buhârî ve Müslim’in müşterek rivayetlerinden 800 kadar hadisi ihtiva eden Tehẕîbü’n-nüfûs fî tertîbi’d-dürûs’udur (Kahire 1402). Eserin ilk baskısı Kahire’de gerçekleştirilmiş (1329), daha sonra Dımaşk ve Beyrut’ta birçok defa basılmıştır. Sâlih Ahmed Rızâ, Ḳuṭûf min riyâżi’s-sünne, dirâse taḥlîliyye li-eḥâdîs̱ muḫtâre min kitâbi Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’de (Dımaşk 1410) eserden bazı hadisleri ilmî araştırma metoduna uygun biçimde inceleyip değerlendirmiş ve hadislerin tahrîcini yapmıştır. Muhammed Abdülhamîd Mirdâd, İtḥâfü’l-müslimîn fî teshîli iḫtiṣâri Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn adlı çalışmasında (Kahire 1389) bab başlarında geçen âyetleri açıklamış, seçtiği hadisleri de kısaca şerhetmiştir. Saffet es-Sekkā’nın Miftâḥu’r-râḥilîn ilâ Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i (Halep 1391/1971), Muhammed Hayr Muhammed el-Hımsî’nin Muḫtaṣaru Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i (Dımaşk 1406/1985), Cemâleddin Seyrevân ve Nûreddin Karaali’nin el-Muḫtâr min Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i (1407/1986, 3. baskı), Me’mûn Muhammed Saîd es-Sâgarcî’nin eṣ-Ṣaḥîḥu’l-muḫtâr min Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn ve’l-eẕkâr’ı (Dımaşk 1412/1991), Muhammed Adnân Sâlim’in Merâtiʿu’l-müʾminîn fî Riyâżi’ṣ-ṣâliḥîn’i de (Dımaşk 1416/1995) burada anılmalıdır.

Yazar: İmamı Nevevi
Türkçe Tercüme : Ali Kara, Ali Eren
Katagori: Hadis-i Şerifler
Sayfa Sayısı: 1176
Boyut: 17x24 cm 
Basım Yeri: İstanbul
Kapak Türü: Sert Kapak Ciltli
Kağıt Türü: Şamua Kağıt
Dili: Türkçe, Arapça
Dağıtım: Kitap Takipçileri
Temin Süresi: Aynı gün kargo
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!
Bu ürünün fiyat bilgisi, resim, ürün açıklamalarında ve diğer konularda yetersiz gördüğünüz noktaları öneri formunu kullanarak tarafımıza iletebilirsiniz.
Görüş ve önerileriniz için teşekkür ederiz.
Tavsiye Ürünler
Riyazüs Salihin Tercümesi, İmam Nevevi, Tercüme Ali Eren, Ali Eren, Türkçe Arapça, 1896 Hadisi Şerif, Şamua Kağıt 1176 Sayfa Riyazüs Salihin Tercümesi, İmam Nevevi, Tercüme Ali Eren, Ali Eren, Türkçe Arapça, 1896 Hadisi Şerif, Şamua Kağıt 1176 Sayfa, riyazüs salihin tercümesi imam nevevi tercüme ali eren ali eren türkçe arapça 1896 hadisi şerif şamua kağıt 1176 ismailağa ahıska kalbi satış sipariş, Kitap Kalbi Yayıncılık, Hadis Sünnet riyazüs salihin hadis kitabı,17x24 cm ebat ciltli, kitapkalbi
Riyazüs Salihin Tercümesi, İmam Nevevi, Tercüme Ali Eren, Ali Eren, Türkçe Arapça, 1896 Hadisi Şerif, Şamua Kağıt 1176 Sayfa

Tavsiye Et

*
*
*
IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.