Celaleyn Tefsiri Kelime Anlamlı ve Açıklamalı Tercüme, İmamı Celaleddin Suyuti, 5 Cilt Takım

Celaleyn Tefsiri Kelime Anlamlı ve Açıklamalı Tercüme, İmamı Celaleddin Suyuti, 5 Cilt Takım

Kategori
Yayınevi
Barkod
celaleyn arapça türkçe kırık manalı yasin yayınları
Aynı gün kargo
Celaleyn Tefsiri Kırık Manalı Arapça Türkçe Kelime Anlamlı ve Açıklamalı Tercümesi 5 Cilt Takım
-17x24 cm Ebat - Ciltli - Şamua Kağıt - Toplam 3400 Sayfa
Yazar:Celaleddin Suyuti El Mahalli 
Tercüme:Talha Alp/ Orhan Ençakar/ Abdulkadir Yılmaz 
"Tefsir kitapların içinde Celaleyn tefsirinin ayrı bir yeri vardır. Celaleyn'in, çok veciz bir tefsir olmasına rağmen Kuran kelimelerini manaca kendilerine en yakın sözcüklerle açıklaması en mühim özelliğidir."

Yazar: Celaleddin Es-Suyuti  - Celaleddin El Mahalli 
Tercüme Edenler: Talha Alp/ Orhan Ençakar/ Abdulkadir Yılmaz 
Katagori: Kuran-ı Kerim Tefsiri
Sayfa Sayısı: 3400
Cilt Sayısı: 5 Cilt
Boyut: 17 x 24 cm 
Basım Yeri: İstanbul
Kapak Türü: Ciltli
Kağıt Türü: Şamua Kağıt
Dili: Türkçe - Arapça
Dağıtım: Kitap Takipçileri
Temin Süresi: Aynı gün kargo

Hamd alemlerin rabbi olan Allah'a salat ve selam onun kulu ve resulü olan sevgili peygamberimiz Muhammet Mustafa, ailesi ve ashabı üzerine olsun.
İlgili yakinen bildiği üzere tefsir kitapların içinde Celaleyn tefsirinin ayrı bir yeri vardır.
Celaleyn'in, çok veciz bir tefsir olmasına rağmen Kuran kelimelerini manaca kendilerine en yakın sözcüklerle açıklaması herhalde onun en mühim özelliği olsa gerekmektedir.SİTE: 
Bu sebepledir ki tarih boyu medreselerde ilk okutulan tefsir kitabı olarak kabul görmüş ve Allah'ın sözünün mücmelen manasını öğrenmek isteyenler için hep ilk müracaat kaynağı olmuştur.
Eski yeni hemen bütün islam alimleri gerek derslerinde gerekse telif çalışmalarında ayetlerin mana ve tefsiri söz konusu olduğunda Celaleyn'den daima başucu kitabı gibi faydalanmışlardır.Buna misal olarak bir öncekisrın değerli alimlerinden merhum Ömer Nasuhi Bilmen Efendi'nin meal ve tefsirine Celaleyn'in birinci derecede kaynaklık ettiğini kolaylıkla söyleyebiliriz.
Arz ettiği bu ehemmiyete ve çevreden gelen taleplere binaen yayınevimiz bir müddet önce Celaleyin tef sirini kelime anlamlı olarak tercüme ettirmeye niyetlenmişti.Tevfik-i ilahi refikimiz oldu ve bugün elinizde tuttuğunuz işte bu kitapla niyetimiz hayırlı neticesini verdi.Cenabı Allah'a hamd olsun...
Celaleyn Tefsiri'nin Arapça ve Türkçe Metinin Karşılıklı Sayfa Halinde 2 Cilt Olarak hazırlanmıştır. Dili Anlaşılır şekilde tercüme edilmiş, Arapçası kolay okunacak hat ile hazırlanmış olup 1. Kalite Şamua Kağıda basılmış olup 2 cilt halinde istifadelerinize sunulmuştur...
Celâleyn Tefsîri, tefsîr alanında değişik pek çok baskısı yapılan, çok okunan, hemen her kütüphanede bulunan eserlerden biridir. Eserin bunca tefsîr arasında bu şöhrete ulaşmasının haklı bir kısım sebepleri vardır. Bir kere o, muhtasar bir tefsirdir. Dili ağır değildir. Anadili Arapça olan da, Arapçayı sonradan öğrenen de onu anlamakta zorlanmaz. Yanı sıra eser, Sahabe ve Tabiun'un Kur'ân anlayışlarının karakteristik bir özelliğini yansıtmaktadır. Şöyle ki, Celâleyn Tefsîrinde Kur'ân, âyetlerdeki murad-ı İlahiyi ayrıntı bilgiler içerisinde kaybolmasına meydan vermeyecek şekilde kısa ve net bir uslüple tefsîr edilmiştir.
"Tefsîru'l-Celâleyn" diye bilinen bu meşhur tefsîr, Celalüddin el Mahallî ((791 / 1388 Kahire - 864 / 1459 Mısır) ve Celaluddin es-Suyûtî (849 / 1445 Kahire - 911 / 1505 Kahire) adlı iki alim tarafından yazıldığı için "Celâleyn Tefsîri" (iki Celal'in Tefsîri) olarak şöhret bulmuştur. Tefsirin önemini belirtmek için ona ‘Tefsîru zü’l-Celâleyn’ denilmişse de bu, Arap grameri açısından yanlış bir isimlendirmedir. (bk. N. Itır, er-Rivâye, s. 45) "Lübbü't-Tefâsir" (Tefsîrlerin özü-Kaymağı) diye anılan ve en çok okunan tefsîr özelliğini bugün de koruyan Celâleyn Tefsîri, o kadar veciz olarak hazırlanmıştır ki, yapılan sayımlara göre Müddessir sûresine kadar, Kur'ân âyetleri ile tefsîrdeki harflerin sayısının birbirine eşit olduğu tespit edilmiştir. (ez-Zehebî, I, 319; Katib Çelebî, I, 236) Bu tespit, tefsirin ne kadar veciz bir şekilde yazıldığını ortaya koymakla birlikte, eser üzerinde yapılan çalışmaların boyutu hakkında fikir vermesi açısından da ilginçtir. 
Tefsîr, iki cilt halinde müstakil olarak basıldığı gibi, Beyzavî, Nesefî tefsiri gibi meşhur tefsirlerin kenarında da basılmıştır. Son dönemlerde ortasında Kur’ân metni olduğu halde tahkikli olarak ve modern usullerde basılmıştır. Eser 1997 de bir heyet tarafından Türkçe’ye çevrilmiş ve üç cilt halinde basılmıştır.
İki cilt ve iki bölümden oluşan bu tefsîrden hangisinin Mahallî 'ye ve hangisinin Suyûtî 'ye ait olduğu kaynaklarımızda farklı şekillerde gösterilmiştir. Katip Çelebi’nin başını çektiği bir görüşe göre, el-Bakara sûresinden el-İsrâ sûresine kadar olan birinci bölüm Mahallî tarafından; el-Kehf sûresinden en-Nâs sûresine kadar olan kısm ise Suyûtî tarafından yazılmış, el-Fatiha sûresi de Suyûtî tarafından tefsîr edildiğinden tefsîrin sonuna konulmuştur. (bk. Kâtib Çelebî, Keşfu'z-Zunûn, I, 236) Kâtib Çelebî’nin başını çektiği bu görüş pek çok bilim adamı tarafından tekrar edilmiştir. (bk. Kâsım el-Kaysî, Târîhu’t-Tefsîr, s. 78; Ahmed Atıyyetüllah, Mu’cemu’l İslâmî, I, 483; Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük Tefsîr Tarihi, II, 596; Mehmet Sofuoğlu, Tefsir Dersleri, s.37; Ali Turgut, Tefsîr Usûlü, s. 245; Süleyman Mollaibrahimoğlu, Celâlüddîn es-Suyûtî ve Merâsidü'l-Metâli fî-Tenâsübi'l-Mekâti' ve'l-Metâli İsimli Eseri, s. 33 ve 45, Celâleyn Tefsîri’nin tercümesini tetkik edip takdim yazısı yazan M. Talu da aynı yanlışı tekrar etmiştir. Oysa tercümede Suyûtî’nin bu görüşü tekzip eden cümlelerinin tercümesi yer almıştır. Bk. Celâleyn Tefsîri Tercümesi, II, 1020) Bu görüş sahipleri, meseleyi tahkik etmeden, tefsirin Kur'ân’ın başından başlayıp yarım kalmış olacağı varsayımından hareket ederek yanlış bir sonuca varmışlardır.
Doğru olan görüşe göre ise, Mahallî, el-Kehf sûresinden başlayıp en-Nâs sûresine kadar tefsîr etmiş, daha sonra el-Fatiha sûresinin tefsîrine başlamıştır. Ne var ki ömrü kifâyet etmediğinden tefsîri bitirmeye muvaffak olamamıştır. 
Daha sonra yarım kalan tefsîri Suyûtî, el-Bakara sûresinden başlayıp el-İsrâ sûresi sonuna kadar tefsîr ederek tamamlamıştır. Suyûtî, Mahallî'nin tefsîr ettiği belli olsun diye Fatiha'yı tefsîrin sonuna koymuştur. Suyûtî, tefsîrin başına koyduğu Mukaddime'de ve el-İsrâ sûresi tefsîri sonunda buna işaret etmiştir. İşin ayrıntısı ise şöyledir: Ömrünün sonlarına doğru tefsîr yazmaya başlayan Mahallî'nin, Kur'ân-ı Kerim'in baştan sona tefsîrini bitiremem endişesiyle Rahman sûresinden tefsîre başlayıp Kur'ân'ın sonuna kadar tefsîr ettiği; bu bölümü bitirince Yasin sûresinden er-Rahman sûresine kadar, daha sonra Meryem sûresinden Yasin sûresine kadar tefsîr ettiği; bu üçüncü bölümü bitirdikten sonra da baş tarafa geçip el-Fatiha sûresini tefsîr ettiği, el-Bakara sûresinin başlarını tefsîr ederken ise vefat ettiği anlaşılmaktadır. Talebesi olan Suyûtî, hocasının yarım kalan tefsîrini, Bakara sûresinden yeniden başlayarak tamamlamıştır. (bk. Süleyman el- Cemel, I, 7; es-Sâvî, IV, 626)
Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!
Bu ürünün fiyat bilgisi, resim, ürün açıklamalarında ve diğer konularda yetersiz gördüğünüz noktaları öneri formunu kullanarak tarafımıza iletebilirsiniz.
Görüş ve önerileriniz için teşekkür ederiz.
Tavsiye Ürünler
Celaleyn Tefsiri Kelime Anlamlı ve Açıklamalı Tercüme, İmamı Celaleddin Suyuti, 5 Cilt Takım Celaleyn Tefsiri Kelime Anlamlı ve Açıklamalı Tercüme, İmamı Celaleddin Suyuti, 5 Cilt Takım, yasin yayınevi 5 Cilt celaleyn tefsiri kelime anlamlı kırık manalı açıklamalı türkçe tercümesi arapça türkçe celaleddin imamı suyuti el mahalli talha alp, Yasin Yayınevi, Tefsir celaleyn arapça türkçe kırık manalı yasin yayınları
Celaleyn Tefsiri Kelime Anlamlı ve Açıklamalı Tercüme, İmamı Celaleddin Suyuti, 5 Cilt Takım

Tavsiye Et

*
*
*
IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.